Európában a legtöbb vásárló (88%) nagy választékot és vásárlási élményt szeretne egy áruházakban. Már korábban is fontos volt az emberek számára, hogy tiszta, kedvezményes és komfortos helyen vásároljanak be, de főleg a fiatalok számára lényeges szempont, hogy a vásárlás közösségi élmény legyen. Ez derült ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó egyik utolsó kutatásából.
A kutatásában 21 ország 21 ezer vásárlóját kérdezték meg, akiknek rendkívül fontos tényező a szórakozási lehetőség, a mozi, a wifi és az ismerősökkel való találkozás. Ezek a szempontok főleg a brit, dán és norvég fiatalok esetében értek el magas prioritást. A közösségi élet hordereje más értékkel bír a nemek között is. Míg például a brit nők 70 százaléka vallja azt, hogy fontos a vásárlás helyszíne, alkalmassága baráti találkozókra, addig a férfiak csupán 49 százalékának hangsúlyos ez. A nőknek és a fiatalabb vásárlóknak is meghatározó, hogy a vásárlás összekapcsolódjon társas és szórakozási alkalmakkal. Ez még a dél-európai fogyasztók szerint is így van.
Ebből a kutatásból kiderült, hogy a vásárlók választását a jó étterem is befolyásolja. A brit 18-24 évesek 31 százaléka, az ír fiatalok 36 százaléka gondolja úgy, hogy a jó éttermek kínálata kulcsfontosságú, míg az európaiak átlagban 21 százaléka osztja ezt a véleményt. A pláza tulajdonosainak arra kell törekedniük, hogy megtalálják, mi nyújthat még a kereskedelmen kívül élményt és szórakozást a bevásárlóközpontban, valamint ezek, hogy térülhetnek meg.
A közösségi médiumok nagy befolyásoló erővel rendelkeznek a vásárlókra, főleg a nők (36%), a 18-24 évesek (40%) és a magas jövedelműek (35%) esetében, akik a közösségi oldalakon követik a rendkívüli akciókat és programokat, ellentétben a férfiakkal, az idősebb korosztállyal és az alacsonyabb jövedelműekkel, akiknek kevesebb mint az egyharmada használja a közösségi médiát vásárlással kapcsolatban. Európában egyedül Magyarországon használják többet a férfiak a közösségi médiát információszerzésre. Nagy mértékű különbség van a fiatalok közösségi oldalakon való tájékozódása között is. Míg Romániában 60, Törökországban pedig 62 százalék ez az arány, addig a dán és brit nők, illetve férfiak kevesebb mint harmada választja a tájékozódás e formáját. A fiatalabb korosztály a bevásárlóközpontok alkalmazását átlagosan havonta kétszer használja, ami arra utal, hogy a plázáknak érdemes applikációkba beruházni, hogy jobban szolgálják a vásárlók egyéni igényeit és személyre szabottabbá tegyék a vásárlás élményét.
Péter Gold a CBRE határon átnyúló kiskereskedelemért felelős vezetője szerint az áruházak és bevásárlóközpontok számára egyre nagyobb kihívást jelent lépést tartani a vásárlók igényeivel, mert a fogyasztók több élményt, szórakozási lehetőséget és kényelmet szeretnének bevásárlás közben. Ez nagyban meghatározó lehet egy pláza fennmaradásánál, mert az élmény növeli a látogatók számát és az általuk ott töltött időt is.
A vásárlás ma már inkább közösségi tevékenység, mint kötelező feladat. A tulajdonosoknak és kiskereskedőknek figyelembe kell venniük a megváltozott igényeket, alkalmazkodniuk kell hozzájuk és a vásárlás élményére kell fókuszálniuk, hogy ne csak szerezzenek vásárlókat, de hosszútávon meg is tartsák őket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése