2015. április 12., vasárnap

Nem népszerű az online vásárlás?

A január végén egy Münchenben rendezett Digital Life Design (DLD) konferencián sokan felkapták a fejüket az egyik előadó kijelentésére.

Nagy port kavart, hogy tulajdonképpen nem csak egy előadó véleménye az, miszerint bár az internetes vásárlás növekedése napjainkban még túlszárnyalja a valós üzletek forgalmának növekedését, a trend megfordulni látszik. Az Euromonitor vásárlási kutatás adataira hivatkozva a szakértők 2019-re a valós kiskereskedelem 4,9 százalékos növekedését jósolják, ami jelentős elrugaszkodás a 2013-ban mért 1,6 százaléktól. Az online kereskedelem jelenlegi 21 százalékos növekedése ugyanakkor 12 százalékra csökken.

Úgy tűnik, a vásárlók vágynak az élő tranzakcióra, ezért nem véletlen, hogy még mindig a boltokban realizálódik a világ kiskereskedelmének több mint 90 százaléka – szögezi le a Bloomberg News.

Természetesen sokan vannak, akik nem értenek egyet a levont következtetésekkel. 

De Thorsten Dirks, a Telefonica Deutschland Holding AG ügyvezetője (képünkön) szerint a két formátum, a retail és az e-tail, vagyis a valós és a virtuális kereskedelem egybeolvad, kiegészíti egymást. Példaként említette, hogy a vásárlóik szívesebben ülnek kocsiba, hogy a Németország-szerte működő 1800 áruházuk egyikében személyesen vegyék át az online megrendelt telefont vagy táblagépet, mint hogy a kiszállításra várjanak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése