A Mercateo összforgalma a 2014-es üzleti évében elérte a 160 millió eurót, és ezzel az előző évhez képest bevétele közel 19 százalékkal növekedett.
A siker a B2B online piactéren megnövekedő ügyfélszámra vezethető vissza, ahol a Mercateo rendszermegoldásként az online beszerzést használja ki. Az összforgalom tekintetében elmondható, hogy a vásárlókör előző évhez képest megduplázódott. „A döntésünk, hogy saját értékesítési hálót építsünk ki, s ezzel most már a gyorsan növekvő keresletre személyes tanácsadással is tudjunk reagálni kiváló döntés volt.” – mondta Peter Ledermann, a Mercateo részvénytársaság elnöke.
A Mercateo a kínálati oldalon is tudott növekedni. Több mint száz új partnert tudhat magáénak, köztük gyártókat, katalógus beszállítókat, valamint webáruházakat. Ezáltal a német piacon most több mint 18 millió terméket kínál.
Növekedési tényezőként említhető még a más országokban történő értékesítés. A Mercateo 20 millió terméket ad el külföldön, amivel az ebből származó bevételét az előző évhez képest közel megduplázta. „Fejlesztjük magunkat, szemmel láthatóan egy német vállalkozás nemzetközi fióküzletéből, egy nemzetközi vállalattá, ami német eredetű ” – foglalta össze Ledermann. Magasan megfelelve a következő üzleti fejlődés elvárásainak: „2015-ben a 2014 évi növekedést minden bizonnyal jelentősen felülmúljuk.”
A B2B kereskedelem és az üzletek nemzetközivé válása az online kereskedelem növekedéséhez vezet. Miközben a sikerekhez szokott B2C piac növekedési görbéje lassan egyenessé válik, addig a B2B piac éppen most áll a fejlődés kezdetnél. A B2B piacon az áruk több mint négyötödével automatikusan kereskednek, azaz a rendelési rendszerek által a gyártók és a vásárlók automatikusan összekapcsolódnak egymással.
Egyre több feldolgozóipari ágak használják ki az online felületen való forgalmazási lehetőséget.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése