2014. augusztus 8., péntek

Az NVIDIA története

Az nVIDIA Corporation egy kaliforniai székhelyű, elsősorban korszerű grafikus processzorai révén ismert számítástechnikai vállalat. Újabban több platformhoz (PC, Macintosh, XBox és PlayStation 3) is gyárt perifériákat. 

Felirat hozzáadása
A céget 1993-ban alapította Jen-Hsun Huang, a jelenlegi cégvezető, Curtis Priem, és Chris Malachowsky. 2000-ben felvásárolta riválisát a 3dfx-et, az egyik legnagyobb céget az iparágban, 2005. december 14-én az ULI Electronics vállalatot, 2006 márciusában a Hybrid Graphics vállalatot, majd 2007. január 5-én bejelentették, hogy befejezték a PortalPlayer, Inc. akvizícióját.

1995-ben kiadták első NV1 elnevezésű grafikus kártyájukat. Quadratic surface technológiával, integrált audió kártyával és Sega Saturn porttal rendelkezett. Több Saturn játékot átportoltak PC-re az NV1 segítségével, ilyen volt a Panzer Dragoon és a Virtual Fighter.

A piaci érdekeltsége a Microsoft DirectX bejelentésével megszűnt. Következésképpen az NV1 fejlesztése folytatódott, de már egy új név alatt, ez volt az NV2 project, amibe dollármilliókat fektettek be. A Sega remélte, hogy az integrált audió és grafikus chip lefaragja a gyártási költségeket, így olcsóbban elő tudja állítani a következő konzolját. Hamarosan rá kellett azonban jönnie, hogy a quadratic surface technológia nem a járható út, így az NV2 fejlesztése sosem fejeződött be.

Az nVIDIA cégvezetője, Jen-Hsun két sikertelen termék után rákényszerült, hogy változtasson valamin, hogy a céget életben tudja tartani. Felvette ezért David Kirk, Ph.D. tudományos szakembert, aki szoftverfejlesztőként dolgozott a Crystal Dynamics vállalatnál.

A cég átalakítása során a teljes DirectX támogatás mellett döntöttek, és lemondtak a multimédiás funkcionalitásról a költségek leszorítása érdekében. A vállalat bevezetésre hozott egy 6 havi termékkiadási ciklust. Egy termék jövőbeni kudarca ezáltal nem veszélyezteti a cég fennmaradását.

Miután elérték, hogy piacvezetőként integrált grafikus chipkészletet tudtak szállítani, az nVIDIA újabb célként tűzte ki, hogy megduplázzák a pixel pipeline számát a chipen, hogy újabb teljesítménynövekedést érjenek el.

1999 őszén látott napvilágot a GeForce 256 (NV10). 120 MHz-en futott és profi videógyorsítóval, mozgás kompenzációval, hardware-es alpha-blendig-gel, és 4-pixeles pipeline-nal látták el. A GeForce lesöpörte vetélytársait, köztük az ATI Rage 128-at, 3dfx Voodoo 3-at, Matrox G400 MAX-ot, és a RIVA TNT2-t.
Sikerei révén, együttműködésre jutott a Microsoft-tal, miszerint az nVIDIA fejleszti a GeForce 3 grafikus kártyát az Xbox játék konzolhoz. A vállalat legjobb mérnökei minden idejüket a projektbe fektették.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése