2014. január 29., szerda

Vendéglátás az irodában

Nagyobb vállalatoknál ma már teljesen megszokott, hogy külön tárgyalót vagy tárgyalókat tartanak fent az üzleti megbeszéléseknek. 

Nincs annál kínosabb, mint amikor vendég, vagy üzleti partner érkezik, és éppen nincs hova leültetni, nincs egy szabad helyiség. Ezért, nagyobb cégeknél akár több ilyen helyiség is rendelkezésre áll, melyet a dolgozó például a cég belső intranetes rendszerén keresztül foglalhatnak le. Az ilyen helyiségekben divat, hogy egy kis sarkot, úgynevezett VIP-konyhát alakítanak ki, amihez nincs minden dolgozónak hozzáférése.

Ez a konyha nem egyenlő a közösségi konyhával, amit a cég minden dolgozója használ, ezért többnyire elzárható kis szekrényben tartják az olyan eszközöket, mint mini hűtő, poharak, evőeszközök vízforraló és kávéfőző. Ezeknek a ketyeréknek rendkívül sok előnye van, hiszen a tárgyalópartnerek idetartozó igényeinek teljes skáláját képes kielégíteni. Márpedig egy-egy esetben zsíros üzletek múlhatnak egy jó kávén. Ezért a beszerzőnek óriási felelőssége van a korrekt vendéglátás lépésről-lépésre történő átgondolásában.

Kávé, tea, üdítő, víz (bubis és nem bubis), üveges vagy PET-palackos, cukor, tej, tejszín, édesítő, szalvéta, kispohár nagypohár, kavarók és kanalak, kiöntők és evőeszközök. Na és persze még sorolhatnánk. Hiszen érdemes kávéból és teából is több fajtát tartani, a cukor mellett kötelező az édesítő. Üdítőből gyümölcslé mellett valamilyen szénsavas termék. Sokan az italok mellett tartanak snackeket is, így a titkárnőnek csak azt kell eldöntenie, hogy előre kikészíti-e a tárgyalóasztalra vagy más felszolgálást választ. Egy jó beszállítói platform a vendéglátás kellékeire is fel van készülve. 

Már csak azért is, mert néhány alapvető elvárásnak és etikett szabálynak kötelező egy jó házigazdának megfelelni.

  1. Tiszta, kifogástalan, repedés, törés és csorbulás nélküli poharak és csészék. Olyan csillogósak, mint a mosogatógép reklámokban.
  2. A kávé, tea tálcán felszolgálva, kistányérral mellette a mokkás- vagy teás kanalak és az átlagosnál kisebb szalvéta. A cukor külön tartóban cukorfogóval, de elvárás az édesítőszer a nem fehér cukor és a méz is. A tej vagy a tejszín kis kancsóban esetleg tejszín előredobozolt kis adagokban. A kávé mellé szokás egy pohár vizet is kínálni. A kávét jobbról tegyük a vendég elé, a filteres teát a csésze mellé helyezzük. A forró vizet kiönthetjük a csészébe, vagy külön kancsóban is tehetjük a tálcára. A tea mellé a cukron, és édesítőn kívül elvárt a citromlé vagy a külön kis tányérra helyezett citromkarika. 
  3. Üdítőhöz, vízhez hengeres üvegpohár illik. Bontatlan üvegek és annyi ahány vendég van. Akkor is, ha nem fogyasztják el. A kupakos üvegek mellé üvegnyitót is tegyünk. 
  4. Jégkocka külön pohárban.


Lehetséges, hogy ezeken a kis apróságokon múlik egy üzleti siker, vagy egy eredményes tárgyalás, arról nem is beszélve, hogy üzleti partnereinkre is pozitív benyomást teszünk, ha látják, hogy minden apró részletre figyelünk. Ezen részletek alapján egy cégről pozitív, de akár negatív véleményt is formálhatnak a vendégek. Legyünk tehát jó, és megfontolt vendéglátók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése