2014. január 6., hétfő

Felmérés felmérés hátán

Nyilván, amikor eltelik egy év, akkor mindenki visszanézi az elmúlt időszak eseményeit és valamiféle következtetést igyekszik levonni belőle. 

Ilyen az Avanade, üzleti technológiákkal és menedzselt szolgáltatásokkal kereskedő cég, akik nemrégiben végeztek egy globális kutatást felsőszintű vezetők, üzleti részlegek irányítói és IT-döntéshozók között a B2B vásárlási szokások változásairól.

Azt a furcsa eredményt kapták, hogy az informatikai beszerzők viselkedése egyre inkább hasonlóvá válik a konzumer vásárlókéhoz. A válaszadók 61 százaléka arról beszélt, hogy a független weboldalak és az üzleti partnerektől származó visszajelzések, az iparág más szereplőitől vagy a közösségi csatornákról származó információk sokkal fontosabbak, mint annak a cég beszerzői csapatával beszélgetni.

„Az IT konzumerizációja durván átalakította azt az módot, ahogy a vállalatok eladnak termékeket és szolgáltatásokat más vállalatoknak. A vállalkozások elveszítették az ellenőrzést az értékesítési folyamat felett, s a B2B illetve B2C vásárlási modell egyesül” – mondta Mick Slattery, az Avanade ügyvezető elnökhelyettese CIO magazinnak.

A válaszolók 70 százaléka szerint a technológia jelentős mértékben fel fogja váltani a vásárlókkal folytatott emberi interakciókat a következő 10 évben. Az egész abba az irányba megy, mintha csak automatizált önkiszolgálásra és megrendelőgépekre lenne szükség. Ez azt jelenti, hogy a vásárlás egy másik fajta eladói-vásárlói kapcsolat kialakulását vetíti előre. A klasszikus modellben a vásárlók tájékozódtak a piacon, aztán meghallgatták a különféle cégek kereskedőit, akik igyekeztek bemutatni, hogy az adott vásárló az adott termékkel miért járna jól.

A vásárló cégek várhatóan még kritikusabbak lesznek azokkal a beszállítókkal, amelyekkel együttműködnek, nem hagyják, hogy lyukat dumáljanak a hasukba. Elvárják, hogy a beszállító befektessen az eladni kívánt technológiába, ismerje az ügyfelei igényeit, a piaci helyzetüket és üzleti céljaikat.

A felmérés szerint a vállalatok 83 százalékánál azt mondják, hogy olyan területek, mint az IT, a marketing és gyártás nagyobb szerepet játszanak a vásárlói élmény meghatározásában, mint három évvel ezelőtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése