2014. január 30., csütörtök

A jó iroda fél siker

Minden alkalmazott, szakterülettől, beosztástól és egyéni karaktertől függően is más-más igénnyel rendelkezik. Bár, egy beszerzőnek nem általános feladata az egyéni igények kielégítése mégis sokszor szembe találhatjuk magunkat azzal a kéréssel, hogy jó legyen ám ennek vagy annak az irodája, mert ha nem … Na, de a lényeg, hogy az egyik dolgozónak fontos a dizájn, a másiknak nem. Az egyik dolgozónak fontosak a növények, a másik nem.  Így a beszerző nem tehet mást, mint megteremti az alapokat és a lehetőségeket, katalógusokat mutat, illetve igényeket mér fel annak érdekében, hogy az áhított tökéletes munkakörnyezet megteremtődjön.

Nézzük az alapdolgokat, amik nélkül már egy átlagiroda sem működhet!

  • Légkondicionálás, fűtés: Télen, nyáron elvárás a megfelelő hőmérséklet. Egy irodaház nyáron az elviselhetetlenségig felmelegedhet, ezért a légkondicionálás fontos, de ugyanígy télen a fűtés is.
  • Konyha: Alapvető, hogy minden irodában lennie kell egy konyhának, vagy minimum egy konyhasaroknak, ahol az ember meg tudja melegíteni és enni az ebédjét. A konyhában általában elvárt berendezés a hűtő, a mikrohullámú sütő, a mosogató, szekrények, polcok, asztal és megfelelő mennyiségű szék. Továbbá a takarító és tisztítószerek a konyha élethez. Azoknál a cégeknél, aki még több komfortot nyújtanak dolgozóiknak van kávéfőző, vízforraló, ballonos víz, esetleg snack- és üdítős vagy kávéautomata, tányér, pohár, evőeszközök. 
  • Illemhelyiségek és higiénia: A munkahely fizikai adottságai befolyásolják a lehetőséget az illemhelyek kialakításakor. Ráadásul a legtöbb beszerző szembesül azzal a ténnyel, hogy a controlling az illemhelyiségek és a konyha esetében bizony jócskán visszafoghatja a beszerzési lehetőségeket. Nincs – magyaroknál előkelő helyen lévő divat – wc-papír hazahordás, nincs 3-rétegű papírtörlő, nincs cukorka csokoládé és a többi, és a többi. Ugyanez a helyzet a takarítással is. A beszerző talán jobban teszi, ha ilyen esetben nem a termékeket, hanem magát a szolgáltatást szerzi be. Még akkor is, ha azt elvárhatjuk az alkalmazottaktól, hogy maguk után mind az illem-, mind a konyhai helyiségben megfelelő rendet és tisztaságot hagyjanak, illetve a munkakörnyezetükben rend, és tisztaság legyen.

  • Megfelelő világítás: Ma már nem divat a neon és igény van a nem vibráló, természetes fényű világítótestekre, külön asztali megvilágítással, mert csak így lehet megfelelően védeni a szemet, a monitor villódzó fénye mellett.
  • Megfelelő irodai berendezések: Sem a munkaasztal sem a szék nem elhanyagolható ebből a szempontból. Az ergonómikus kialakítású, gerinckímélő irodai szék a hosszan tartó ülőmunkához elengedhetetlen. Az egylégterű irodák esetében is érdemes lehet biztosítani valamilyen térelválasztást.


Talán a beszerzők álma vagy éppen rémálma a Google székhelyén lévő iroda öt csillagos munkahelye, ahol a hírek szerint akár az összes dolgozó egyéni kívánsága is teljesülhet. Az alapokon kívül lehet néhány alap dolog az irodában (bár sok esetben az a taktika, hogy nem tiltják meg a behozatalát). A növények kellemesebb közérzetet teremtenek és a levegőt is tisztítják.

Ahhoz, hogy alkalmazottaink hatékonyak legyenek, nem feltétlen kell kalandparkot kialakítani az irodában, de azért érdemes figyelni néha a lelkükre is. Ha a HR-esek benne vannak a fejlesztésben egy anonim kérdőív segítségével kaphatunk értelmes ötleteket is.  A hatékonyság, az alacsony fluktuáció, az elkötelezett dolgozó jó irány a vállalati sikerek felé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése