2014. január 5., vasárnap

B2B és közösségi média

A Social Insights Report felmérése szerint a mainstream média (25 százalék), a közösségi média (11 százalék) és az e-kereskedelem (1 százalék) tartalmai mellett 62 százalék marad az iparági médiatartalom megosztásai számára. 

Nem is véletlen, hogy ezek a site-ok meghatározó szereppel bírnak a marketingesek és más szakemberek ügyfelekkel folytatott kommunikációjában és a B2B marketing működésének fontos részét alkotják. A mainstream médiából többnyire az üzleti és stratégiai tartalmakat osztják meg elsősorban, illetve tipikusan a technológiai és piaci trendek alakulását közlik. A közösségi média megosztásaiban már elég vegyes a kép, mert a szakmai tartalmaktól kezdve, a közvélekedés befolyásolására alkalmas vélemények, elemzések posztolásán keresztül a személyesen érdekesnek talált híreken át a szabadidős elfoglaltságokkal, hobbikkal vagy sporttal kapcsolatos információk is megjelenhetnek.

A marketing információk áramlásának fontos részét képezi a véleményvezérek posztjainak követése. A LinkedIn például egész sor véleményvezér, influencert gondolatait közli.

Nem kétséges, hogy a közösségi média képes befolyásolni B2B marketinget, és sokan igyekeznek is az eredeti minőségi tartalom, vagy minőségi forrásból származó tartalom segítségével ezt a hatást maximálni.
Magyarországon a Twitter kevésbé (mintegy 30 ezer aktívan posztoló tagja lehet), a LinkedIn viszont egyre erőteljesebben érezteti hatását ebben a térben. A regisztrált userek száma 2013-ban már meghaladta a 300 ezret, ami javarészt olyan szakmai felhasználókból tevődik össze, akik a B2B marketing szempontjából a legfontosabbak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése