2014. január 15., szerda

Gondolatok az online vásárlásról

Azt mindenki tudja, hogy az online vásárlás az utóbbi években jelentős növekedésnek indult és, hogy a technológia fejlődésének köszönhetően a számítógépek, laptopok mellett ma már mobiltelefonok és tabletek segítségével is vásárolhatunk.

Online vásárlás
Az Eurostat (az Európai Unió hivatalos statisztikai adattára) tavaly évi, 28 EU tagállamban végzett, októberben közreadott felmérése szerint (12 hónap adatait tartalmazza) az Európai Unióban, az interneten magáncélra vásárló internethasználók körülbelül 60%-a vásárolt már online.

Az internetes kereskedelemben a legnagyobb részarányt a következő tagállamok képviselik: Egyesült Királyság (82%), Dánia és Svédország (együtt 79%), Németország (77%), Luxemburg (73%). A legalacsonyabb vásárlási hajlandóság Romániában (11%) és Bulgáriában (17%) mérhető.  Magyarországon ez az érték 35%.

Angliában a ruhák és az élelmiszerek, Svédországban az utazás és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások, míg Luxemburgban a könyvek a legnépszerűbbek az online vásárlók körében.Ha összegezzük a dolgokat, akkor láthatjuk, hogy a vásárlási szokásokat tekintve döntő tényező a széles választék, a kedvező ár, a rugalmas kiszállítási lehetőségek és a visszavásárlás lehetősége.

Az online vásárlás mellett szóló legfőbb érvek:
  • alacsonyabb és összehasonlítható árak,
  • általában folyamatos akciók és kedvezmények,
  • kényelmes (nem kell sorban állni és cipekedni) és többnyire házhoz szállítják,
  • gyors keresési lehetőség,
  • korlátlan elérhetőség (nonstop nyitva tartás, bárhonnan, a világ bármely tájáról vásárolhatunk),
  • speciális igények kielégítése (árak összehasonlítása, szállítás és ár optimalizálás).

Ellenérvek:
  • nem látom (főleg, ha kép sincs), nem foghatom, nem próbálhatom ki a terméket,
  • gyakori a magas szállítási költség,
  • olykor előfordul, hogy nehezebben kérhetünk segítséget,
  • félelem a személyes adatokkal való visszaéléstől,
  • átvételi lehetőségek korlátozottsága.


És mégis, a vásárlók a legtöbb időt webáruházak, webshopok böngészésével töltik, de népszerűek az aukciós oldalak és a pénzügyi szolgáltatással, biztosításokkal foglalkozó cégek honlapjai is. De miket is vásárolunk leggyakrabban a különböző honlapokon?


Webáruházak: műszaki termékek, elektronikai berendezések, könyvek, folyóiratok.
Aukciós oldalak: ruházat, sporteszközök, lakásfelszerelés, játék, számítógépes játékok, ajándéktárgyak.
Kuponos oldalak: szolgáltatások, szállás/utazás, élelmiszer, ital, szépségápolási termékek, belépőjegyek, ajándékok.

De, ami a legmeglepőbb, hogy az emberek legnagyobb része körülbelül 90 másodperc alatt dönti el, hogy megveszi-e az adott terméket vagy sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése