2014. január 19., vasárnap

Divatjamúlt irodai eszközök

Tapasztalatból tudom, hogy egy beszerző számára nem egyszerű az élet. Ha a saját hozzáadott értékünket akarjuk növelni és jók vagy a legjobbak szeretnénk lenni, ahhoz nem elég a valahonnan megszerzett szakmai tudás.

Számomra ma már sokkal fontosabb a hosszútávú partnerség kialakítása a megbízható beszállító megtalálása és minőségi termék win-win alapokon nyugvó beszerzése, mint az úgynevezett gatyaletolásos beszerzés.
Mindezek ellenére elmondhatom, hogy egy beszerzőtől valamilyen szinten jogosan várható el, hogy kedvező árat érjen el, hogy a célnak megfelelő legjobb megoldási formát válassza, hogy átlátva a folyamatokat a menedzsment része is világos legyen előtte, ismerje a raktárkészlet változásait és ismerje a személyzetet na és persze a terméket.

az irodagépek fontossága
Az elmúlt húsz évben a technikai fejlődésnek köszönhetően az irodai berendezések is óriási változáson mentek keresztül. Bizonyos irodatechnikai eszközök nélkül ma már egyetlen egy vállalkozás sem létezhet. Bár, természetesen vannak hagyományos eszközök, amiket soha nem fog kiszorítani a technika, de egy írógép ma már jóformán csak dísze egy irodának, napjainkra eltűnt a piacról, mert a személyi számítógépek kiszorították őket. És mégis rengetegen használják őket. Egyik modernebb változata az úgynevezett Rolitron volt, mely a szövegszerkesztő gép elődje.

A másik nélkülözhetetlen eszköz, ami nélkül sokszor nem működhetett egy vállalkozás, az írásos dokumentumok továbbítására szolgáló fax. S bár, ezeket is használják ma még sok helyen átvette szerepüket pc és az e-mail. Ma már a legtöbbször egy eszközben egyesül sok korábban használt funkció és eszköz. Multifunkciós nyomtatók, számítógépek, okos telefonok, mert a telefon totális átalakulásáról még nem is beszéltem.

A fénymásolók, szkennerek és nyomtatók tehát még ma sem tűntek el, de egy irodai gépben egyesítették tudásukat az úgynevezett multifunkciós berendezésekben. Ezek az eszközök hely- és költséghatékonyak. Ami kis irodák számára rendkívül praktikussá teszi őket. Ezek már nem analóg gépek, hanem digitálisak. Tudnak fénymásolni, szkennelni, nyomtatni és faxolni is. Ráadásul gyorsak és fekete-fehérben, illetve színesben egyaránt működnek. Akár közvetlen e-mail fiókba is küldik a dokumentumot, akár PDF formátumban is.

Az irodagép piacon nagyon sokféle készülék található, de néhány alapdologra érdemes odafigyelni.

1. Ha multifunkciós irodagépet szerzünk be, az egyik legfontosabb szempont az ár/érték arány megfelelése.
2. Lényeges szempont, hogy jár-e magas töltöttségű toner/patron a géphez. Illetve, hogy a későbbiek során milyen költséggel jár beszerezni ezeket az alkatrészeket. A legtöbb géphez fél töltöttségű tonerkazetta jár, ami szintén többletköltség, ha hamarosan mehetünk újat venni.
3. Érdemes figyelni az integrált hálózati csatlakozó meglétére is. Ha ugyanis csatlakozót nem adnak a készülékhez ez további többletköltséget jelent.
4. Lényeges szempont lehet az erős processzor és a memória is. Minél magasabb memóriával rendelkezik egy gép, annál gyorsabban látja el a feladatát. De ezekhez társul az is, hogy tisztában legyünk a bővíthetőségi lehetőségekkel, vagy azzal, hogy a gép egyáltalában bővíthető-e
5. Érdemes előre gondolkodni a várható élettartam és a szervizelési költségek terén is.
6. Nagyon fontos szempont az a döntés is, hogy új vagy használt gépet vásároljunk-e.
7. Nyomtató esetében kiemelt szempont az adott egységidő alatti nyomtatott lapok száma.

Nézzen szét az egyik legkönnyebben hozzáférhető B2B beszerzési platformon itt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése