A közelmúltban az a hír járta, hogy az inside sales (tehát nem a bolti, hanem mindenmás eladás) a B2B piacon fontosabbá vált. Ezt az a tendencia hajtja, hogy a piaci szereplők nyereségesek akarnak lenni és a, hogy egyre jobban elhiszik, hogy a vásárlók többsége elfogadja a távoli értékesítés lehetőségét.
Egy érdekes kutatási tanulmányt adott ki a Software Advice, amiben több mint 6.000.000 látogató alapján mondanak eredményeket.
1. A gyorsaság nagyon számít. Ha valaki kitöltött egy űrlapot és konkrét információkat kért, mint például egy árajánlatot vagy egy próbaterméket, akkor volt 30%-os esélye annak, hogy vásárló lesz belőle, ha 5 másodpercen belül megtörtént a kapcsolatfelvétel. A vásárlóvá válás esélye minden további másodperccel rosszabb lett.
2. De nagyon fontos tudni, hogy ki az a vevő, akit érdemes felhívni, ezért erre kiemelt figyelmet fordítottak. Derek Singleton megjegyezte, csak azokat hívták fel, akik az úgynevezett kapuzott anyagokat is megnézték.
3. Nem minden sikeres. A hét napjai eltérő teljesítményeket mutatnak. Hétfőn és pénteken volt a legalacsonyabb a vevőtevékenység és a tájékoztatást kérők száma kétszer akkora volt keddtől csütörtökig.
4. A napszak is számít. A tanulmány kimutatta, hogy több tevékenység zajlott a délelőtt, mint délután. A forgalom pedig a legmagasabb ebédidőben, illetve közvetlen előtte és utána.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése