A 2014-es Superbrands díjazottjainak kiválasztásában idén a szakmai bizottság mellett, a fogyasztók is nagy
szerepet kaptak.
A GfK, 800 fő online megkérdezésével
készítette el Superbrands TOP Márka kutatását, melyben arra voltak kíváncsiak, hogy
Magyarországon melyek a legismertebb és legkedveltebb márkák. Mint kiderült, a magyar
fogyasztók nagyon is jól ismerik, és szeretik is a hazai brandeket, amelyek azonban nemzetközi
társaikkal mégsem tudják felvenni a versenyt.
A 10 legismertebb márka:
Az ismertséget illetően, 93 százalékkal az RTL
Klub végzett az élen, melynek különlegessége, hogy az őt követő összes többi
helyezett, mind élelmiszeripari vállalat. A képzeletbeli dobogó második és
harmadik fokára a Balaton Szelet (92%), valamint a Győri Édes (91%) állhatott fel.
Őket az olyan, hagyományosan magyar márkák követték, mint a Győri Édes, a Pöttyös
Túró Rudi, a Sport Szelet vagy a Sió. De helyet kapott még a listán a Boci, a
Pepsi, a Milka és a Pilóta keksz is.
A 10 legkedveltebb márka:
Az iparágakat tekintve itt már jóval
változatosabb a kép, mint ami az ismertségnél volt látható. A lista a Győri
Édessel kezdődik, melyet a Sport Szelet és a Sió követnek. A dobogóról éppen
csak lecsúszva található meg a Pöttyös Túró Rudi, az ötödik helyen pedig a
Fanta szerepel. A rangsor további kedvelt márkái a Spar és a Nivea, melyeket a Tesco,
és a MOL követ a sorban. A tíz legkedveltebb márka listáját pedig a Balaton
Szelet zárja.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése