2014. április 3., csütörtök

Megvannak az idei Superbrands díjazottjai

A 2014-es Superbrands díjazottjainak kiválasztásában idén a szakmai bizottság mellett, a fogyasztók is nagy szerepet kaptak.

A GfK, 800 fő online megkérdezésével készítette el Superbrands TOP Márka kutatását, melyben arra voltak kíváncsiak, hogy Magyarországon melyek a legismertebb és legkedveltebb márkák. Mint kiderült, a magyar fogyasztók nagyon is jól ismerik, és szeretik is a hazai brandeket, amelyek azonban nemzetközi társaikkal mégsem tudják felvenni a versenyt.

A 10 legismertebb márka:

Az ismertséget illetően, 93 százalékkal az RTL Klub végzett az élen, melynek különlegessége, hogy az őt követő összes többi helyezett, mind élelmiszeripari vállalat. A képzeletbeli dobogó második és harmadik fokára a Balaton Szelet (92%), valamint a Győri Édes (91%) állhatott fel. Őket az olyan, hagyományosan magyar márkák követték, mint a Győri Édes, a Pöttyös Túró Rudi, a Sport Szelet vagy a Sió. De helyet kapott még a listán a Boci, a Pepsi, a Milka és a Pilóta keksz is.


A 10 legkedveltebb márka:

Az iparágakat tekintve itt már jóval változatosabb a kép, mint ami az ismertségnél volt látható. A lista a Győri Édessel kezdődik, melyet a Sport Szelet és a Sió követnek. A dobogóról éppen csak lecsúszva található meg a Pöttyös Túró Rudi, az ötödik helyen pedig a Fanta szerepel. A rangsor további kedvelt márkái a Spar és a Nivea, melyeket a Tesco, és a MOL követ a sorban. A tíz legkedveltebb márka listáját pedig a Balaton Szelet zárja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése