2014. május 17., szombat

Az új Google algoritmus és vesztesei, avagy támad a Panda

A Google jelentős mértékben módosította kereső-algoritmusát, ezzel átrendezve találati listáját, melynek úgy tűnik, legnagyobb vesztesei a nagy márkák voltak.

A Google időről időre frissíti, javítgatja algoritmusát, így történt ez nemrégiben is, melynek következtében nagymértékben módosult a találati lista, azaz a keresésekre megjelenített weboldalak sorrendje. Bár, a cég hivatalosan nem jelentette be a találati listát monitorozó alkalmazás változtatását, annak hatása mégis szinte minden országban érezhető volt. Szakértői vélemények szerint, az év talán legnagyobb módosítása játszódhatott le.

A moz.com oldal szerint a változtatás legnagyobb vesztesei a nagy brandek, ugyanis az olyan nagy márkák, mint például a Wikipédia vagy éppen a YouTube is visszaestek a találati listán. De ez több külföldi hírportál és neves magazin esetében (New York Times, Economist) is észlelhető volt. Ezzel párhuzamosan viszont nőtt a lista változatossága, ami azt jelenti, hogy a kisebb weboldalak helyezései javultak. A hazai látogatottsági adatoknál ilyen jellegű változás azonban nem volt észlelhető.



A találati módosulásért valószínűleg a Panda névre keresztelt algoritmus bevezetése a felelős, amit alapvetően azért hoztak létre, hogy a korábbi program hibáit kijavítsa, valamint, hogy a kisebb weboldalak és cégek helyezését feljebb tornássza. Bár ezek még mindig csak feltételezések.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése