2014. május 15., csütörtök

Így vásárolnak a nők

A Femina legfrissebb élelmiszeripari kutatásából kiderül, hogy melyek a magyar hölgyek által legkedveltebb hazai áruházláncok, hol tájékozódnak, valamint, melyek azok a szempontok amelyek a női vásárlást meghatározzák, ezzel azt, egy bonyolult manőverré téve a férfiak szemében.

A kutatásban több mint ezer, leginkább 25-49 év közötti családos, budapesti vagy városi hölgyet faggattak vásárlási szokásairól. A válaszadók közel fele diplomás, háromnegyedük pedig gazdaságilag aktív, azaz fizetőképes, ami a cégek szempontjából az egyik legfontosabb célcsoport.

Hol vásárolnak legszívesebben élelmiszert?
A felmérésből kiderült, hogy a hölgyek egyértelműen a nagy áruházláncokat részesítik előnyben, melyek közül a TOP 5-ben a Tesco, a Spar, a Lidl, a Penny és az Auchan végzett. És, hogy mégis miért? A megkérdezettek, válaszaikban úgy vélték, ezek azok a helyek, ahol a széles áruválaszték a leginkább jelen van, ami lehetővé teszi, hogy így mindent egy helyen megtaláljanak. Ezzel megegyező fontosságú - nők számára oly elengedhetetlen – akciók. Ezek mellett a kedvező ár-érték arány, valamint a jó minőségű frissáru-kínálat is meghatározó tényező a bevásárlás során.

A folyamat és a fizetés
Ha vásárlásról beszélünk, biztosak lehetünk benne, hogy a nők azok, akik megpróbálnak eligazodni a jobbnál jobb akciók és a kínálat útvesztőjében, ebben pedig a férfiak nem szívesen vesznek részt: 50 százalékban egyedül a nő vesz részt a folyamatban, azonban minden második családnál a közös vásárlásról szól. De az sem meglepő tény, hogy a végső döntés is általában a gyengébbik nemre hárul.
Bár egyre inkább terjednek az elektronikus fizetési módok, legtöbben (közel 80%) még mindig a készpénzes fizetést részesítik előnyben. A bankkártyája nyújtotta lehetőséget mindössze 66 százalék használja, utalvánnyal pedig 30 százalék fizet a kasszáknál.

Mindemellett az is kiderült a kutatásból, hogy míg a nő kártyáját 55 százalékban, a közöset pedig 15 százalékban használják a vásárlás végeztével, a férfiét csupán 7 százalékban. A megkérdezettek 22 százaléka azonban nem tudott erre választ adni, mert annyira változó.



A szakember véleménye
Az élelmiszeripari ügyfelek továbbra is a TV-t tartják a legfontosabb és leghatékonyabb médiacsatornának, annak ellenére is, hogy hatékonyságának mérése nem igazán pontos. Ettől sokkal jobb és költséghatékonyabb megoldás lehet egy cég szempontjából, ha az online felületeket részesítik előnyben, amelyek a targetálást is nagyban megkönnyítik.

A tapasztalat
Az élelmiszeripar, az AB státuszú, azaz a vásárlási döntést meghozó főbevásárlókat, főként az FMCG termékek esetén inkább a nőket célozza, míg a műszaki termékekkel inkább a férfiakat kívánja elérni. Azonban a megjelenések szempontjából nem mindegy, hogy az image építése vagy az értékesítés növelése a cél. Míg előbbinél fontos a display, ezért inkább a látványos megoldásokat részesítik előnyben, addig utóbbi esetében inkább a célcsoport-specifikus, szöveges linkek a célravezetőek, például a Google felületén. Ha kifejezetten az élelmiszer szektorról beszélünk, akkor a display megjelenések sokkal gyakoribbnak mondhatóak, a Google és a Facebook hirdetései, vagy éppen a YouTube csak kiegészítő elemei annak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése