2014. július 24., csütörtök

Kisiskolásként kezelik rajongóikat a márkák?

A márkák a Facebook rajongókat 7-11 évesek szintjén kezelik, derült ki a marketinganalitikával foglalkozó Track Mavens (USA) egyik tanulmányából.


A márkák posztjainak kétharmada ötödikesek olvasási szintjén íródott, a posztolások átlaga pedig negyedikesekre szabott, ebbe már beleértendő a 17,5 százalék elsősök szintjén megjelenő üzenet is. Pedig a Facebook szabályzata szerint a felhasználóknak be kell tölteniük a 13 éves kort, hogy regisztrálni tudjanak.

Érdekes megállapítás még, hogy a felkiáltójellel végződő mondatokat háromszor annyian olvassák, mint a ponttal végződőeket, a kérdőjel, pedig 23 százalékos érdeklődést generál.

Kiderül az is, hogy a hétvégi üzenetek sokkal több elérést biztosítanak, bár a legtöbb márka inkább hétköznapokon posztol. A márkák 16 százaléka posztol minden hétköznap jelenleg, 9-9 százalék pedig a hétvége napjain. A posztonkénti átlagos interakció vasárnap a legmagasabb (2,7), ezt követi a szombat (2,5), majd a hétköznapok (2,2). Az adatok Amerikára igazak, kíváncsiak lennénk azonban arra is, hogy ezek a számok hogyan alakulnak Magyarországon.

A tanulmány azt is kimutatta, hogy a vizualitás kiemelkedő jelentőségű, ugyanis a márkák posztjai 88 százalékban tartalmaznak képeket, az ilyen fajta bejegyzések 2,3 interakciót képeznek átlagosan, szemben a kép nélküliekkel, amelyek csupán 1,7-et.

A kutatók azt is megállapították, hogy valóban nem érdemes óriáscsecsemőként kezelni a felhasználókat, mivelhogy a legjobb eredményt (6,2 interakciót) a 80-89 szavas posztok érték el, míg a márkák bejegyzéseinek nagy többsége csupán 10-19 szavas, és átlagosan csak 2 interakciót generál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése