2014. április 30., szerda

A plázalátogatás trendadatai

A GfK vizsgálatai már hosszú évek óta kiterjednek a fővárosi és vidéki bevásárlóközpontok látogatóinak elemzésére, melyből jól megállapíthatóak az egyes látogatói rétegek jellemzői, szokásai, valamint elvárásai is. A legfrissebb adatok alapján jól látszik, hogy vendégeik többsége a nők és a 29 évnél fiatalabb korosztályból kerül ki, valamint az is megfigyelhető, hogy vásárolni háromból két látogató szokott átlagosan 7.300 forint összegben.

A látogatói sajátosságokat vizsgáló GfK kutatásban most közzétett adatok magukért beszélnek.

Az bevásárlóközpont látogatók 80 százaléka visszatérő, rendszeres látogatónak mondható, ugyanis havonta legalább egyszer elmegy egy bevásárlóközpontba, míg a vásárlók fele akár hetente is megismétli ezt. Az összetételt tekintve elmondható, hogy túlsúlyban vannak a nők és a fiatalok, ugyanis, a vásárlók 57 százalékát nők, 43 százalékát pedig férfiak adják, melyet fele részben a 29 évnél fiatalabbak alkotnak. Az idősebb korosztály, tehát a 30 és 49 év közöttiek, a plázalátogatók 31 százalékát adják, az ötven éven felüliek pedig a fennmaradó 19 százalékot.



A megfelelő bevásárlóközpont kiválasztásában számos elem játszhat szerepet. A adatok szerint a legfontosabb szempont a közelség, melyet a széles boltválaszték, majd a választék és a kellemes környezet megléte követ. Ezek közül kiemelendő a széles boltválaszték, valamint a vonzó környezet, mivel ezek az ott-tartózkodás időtartamát jóval meghosszabbíthatják. Nyilvánvaló tény, hogy ahol a vásárlók jól érzik magukat, ott tovább időznek. Azok a bevásárlóközpontok, pedig amik kiemelt figyelmet fordítanak erre, növelhetik versenyelőnyüket, ugyanis az átlagosan egy órányi ott-tartózkodás hosszát, akár másfélórásra is növelhetik. Főleg akkor, ha az általános elvárásokon felül, az olyan egyedi igényeket is kiszolgálják, mint például a kényelmes parkolás lehetősége.

A trendadatokból jól látszik a korábbi évek tapasztalata, miszerint a látogatók egyharmada nem vásárol egy üzletben sem. Akik mégis túllépnek a nézelődésen, azok átlagosan két boltba térnek be, melyet azonban átlagosan csak egy boltban követ vásárlás.


A vásárlások értékét illetően infláció közeli emelkedést figyelt meg a GfK. Ez a nagy alapterületű  - leginkább fővárosi - bevásárlóközpontoknak köszönhető, ahol az átlagköltés sok esetben meghaladja a 10 ezer forintot, ezzel 7300 forint fölé emelve az alkalmankénti átlagos költést országosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése